Diskbråck, inflammation eller reumatism?

Allmänt / Permalink / 0
Nu har jag haft ont i ryggen i ca 1,5-2 månadet med stickningar och domningar ner i ena benet och foten. Jag själv har gissat på diskbråck. Läkaren trodde inte det utan att smärtan kommer av att jag är överrörlig i mina leder. Fick ett papper att läsa som handlade om kronisk inflammation i ryggen samt reumatism....lite läskigt kändes det men jag väntade med att bli väldigt orolig till jag varit hos sjukgymnasten. Han sa att det inte är reumatism (pjuh). Men jag har en inflammation i höftmuskeln/fästet vilket gör att smärtan också strålar i ryggen och ut över benet. Har fått övningar jag ska göra och sedan ett återbesök om en månad. Hur som helst gör det förbaskat jäkla ont och nu är jag öm efter att han gjorde akupressur. Jag hoppas bara att jag ska kunna känna att det går bra att träna som vanligt snart igen.  (null)
Nu måste jag träna upp min bålstabilitet...
Till top